niedziela, 4 marca 2012

Spaghetti z czarnymi oliwkami i rukolą

Dzisiaj zaszalałam i pozwoliłam sobie na wydanie, nieznacznej wprawdzie, sumy na zakup oliwek czarnych. Miałam w głowie plan zrobienia czegoś pysznego na obiad, ale dopiero po powrocie do domu i sprawdzeniu zawartości lodówki zdecydowałam, co przyrządzę. Potrawa to prosta jak konstrukcja kija, a smakuje niesamowicie.

Przepis na jedną porcję:
  • ok. 1/4 paczki makaronu spaghetti (ja użyłam bucatini)
  • oliwa z oliwek
  • 7 czarnych oliwek
  • 3 ząbki czosnku
  • sok i skórka z cytryny (oczywiście nie z całej cytryny - wystarczy odrobinka)
  • papryczka chili lub suszone płatki chili
  • pęczek rukoli
  • ser parmezan (lub inny twardy)
Wlewamy oliwę na patelnię, wrzucamy posiekany lub wyciśnięty przez praskę czosnek oraz pokrojone oliwki. W tzw. międzyczasie wstawiamy wodę na makaron, którą wcześniej solimy. Na patelnię dorzucamy skórkę i sok z cytryny oraz papryczkę chili. Jeśli używacie płatków suszonych to ok. 1/2 łyżeczki (trzeba uważać, bo są naprawdę ostre). 


Wrzucamy makaron do wrzątku i gotujemy al dente (taki smakuje najlepiej). Następnie odcedzamy makaron, ale nie przelewamy go zimną wodą! Mieszamy z sosem na patelni i dodajemy liście rukoli.


Na koniec posypujemy serem i, jeśli to konieczne, doprawiamy solą lub pieprzem (Ja, w tej całej euforii, zapomniałam o serze. Mimo to, smakowało świetnie).


Szybkiego i smacznego obiadu : ))

~ Maryja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz